Verslag sleuteldag zaterdag 12-03 j.l.

Het was zaterdag weer leerzaam èn gezellig mogen we wel zeggen.
Ondanks de wat magere opkomst van vier leden was het een leuk dag. En best luxe hoor drie "technische begeleiders" op vier leden, wat wil je nog meer.
Elk had zo zijn "probleempje"

Burton 1 dacht even zijn fuseepennen te vervangen (-: maar Antoni stond, begrijpelijk, niet toe dat we de speciale pers en gereedschappen gebruikten. Maar.......daar werd een mouw aangepast en met behulp van een welwillende monteur werd de klus geklaard.
Oege blij met het vooruitzicht weer strak te kunnen sturen.

Burton 2 had in Italië een defecte oliedrukschakelaar opgelopen waardoor de motorolie verdween, een inventieve "wegenwachter" aldaar had het onderdeeltje niet in voorraad maar wel een slimme oplossing, de schakelaar werd inwendig afgedicht en daarna kon Anton verder vakantie vieren. Zaterdag kon hij met behulp van Aart de schakelaar vervangen en op advies meteen de motorolie plus filter vervangen.

Burton 3 kwam met een klein rammeltje aan bijrijders zijde. Half elf begonnen, half drie klaar ha ha. En dat met wisselende ondersteuning van de drie "technisch begeleiders" wat wil je nog meer.
Wat bleek.......er was een schokbrekerbout afgebroken in het chassis. Ga maar aanstaan. Weinig ruimte, geharde bout, niet de juiste gereedschappen. Maar in wisseldienst hebben Jacob en zijn drie helpers uiteindelijk het stompje eruit kunnen boren, vijlen, frezen enz.
Het laatste restantje nam hij mee naar huis als souvenir.

En dan nog Burton 4, die had wat kleine dingen als een onwillige gaskabel, na onlangs een gereviseerde startmotor te hebben geplaatst bleek de auto nog regelmatig alleen maar "tik" te kunnen zeggen en bij nader onderzoek bleek ook nog het versnellingspook rubber te zijn geschuurd. Dus werk aan de winkel.
Onze "elektro" Jan hoorde : elektro probleem........ en was als eerste erbij. Na enige metingen constateerde Jan een defecte accu! En....die was vandaag niet in voorraad )-:
Berend wilde leren versnellingsbak olie te peilen, dit werd meten en daarna ook maar verversen, heel verstandig. Daarbij kwamen we tot de verrassende ontdekking dat Burton een nieuw type carterstop ringetje heeft. Prima ding, een ring met daarin (gevulcaniseerd?) een rubber ringetje. Volgens een collega zaten die vroeger al op de Visa en andere Citroëns. Volgens mij kun je ze vaker gebruiken, m.a.w. laten zitten.
Al met al dus een prima BOC dag.

Helaas geen foto's, mijn toestel zat zonder geheugen en onze grieperige voorzitter Kees die nog even kwam had een lege accu in zijn toestel.
We mogen van Kees niet vertellen dat hij van zijn vrouw niet met de Burton mocht, anders werd hij nog zieker )-:
Achteraf bekeken maar goed dat er vier leden waren opgekomen anders had ik nog een uur zitten typen, ha ha.

Een technische groet,

Jan A. Jansen
Aart Bobbink
Jan H. Stobbe

 

Friday the 16th. all rights reserved BOC - Templates Joomla 3.3